יום רביעי, 29 בפברואר 2012

על הטוסיק - השוואה בין חיתולים


חיתולים הם וודאי המוצר הכי נפוץ בכל בית עם תינוק. לכן החלטתי להרים את הכפפה ולערוך השוואה בין ארבעה סוגי חיתולים: האגיס כותנה אורגנית, פמפרס Active baby, פמפרס Premium וטיטולים.
שפנית הניסיונות המתוקה שלי היא בתי רעות. היא שוקלת 5.5 ק"ג ומידת החיתולים שנוסתה היא 3 בכל הסוגים.
וכך ללא הקדמה נוספת נגש להשוואה.

האגיס כותנה אורגנית

  • גזרה: גזרת החיתול עוטפת את רעות "מכל הכיוונים". כשהיא היתה קטנה יותר והשתמשנו במידה 2 היו לנו כמה תאונות שהצרכים דלפו מהחיתול ולכלכו את הבגדים. פנינו לשירות הלקוחות שם המליצו לנו לעבור למידה גדולה יותר מאחר שבמידה גדולה יותר שטח הספיגה גדול יותר וזה אכן פתר את הבעיה לרוב. צריך לשים לב לפתוח את הרשת בשולי החיתול כדי למנוע דליפות מהחיתול החוצה.
  • מגע: מאוד רך ונעים, מגע של בד חלק ולא של "רשת" כמו בחיתולים אחרים.
  • סגירה: סקוטשים רב פעמיים מאוד נוחים לתפעול. המתיחה של החיתול נמצאת בחלק האחורי שלו, כלומר – בגב התינוק. לדעתי זה יותר נוח כי זה מפחית את הלחץ על הבטן (בחיתולים אחרים המתיחה נמצאת בסקוטשים).
  • ספיגה: לחיתול יש מרכז ספיגה עבה ורחב לאורך כל החיתול. הספיגה עצמה היא בסדר – החיתול שורד מצויין כשמחליפים כל 3-4 שעות, אך אחרי לילה התינוקת נשארת מעט רטובה.
  • שירות לקוחות: כאמור, לאחר מספר תאונות דליפה התקשרתי לשירות הלקוחות של "האגיס" כדי לברר האם יש משהו לא בסדר בחיתול עצמו. המענה היה איכותי ומהיר – ענתה לי מישהי אדיבה שהמליצה לי לעלות מידה למרות שכביכול מידה 3 ענקית על תינוקת קטנה ששוקלת 4.5 ק"ג. היא תוך יומיים שלחה לי דוגמיות של מידה 3 וכן מעטפה מבויילת שבה שמתי חיתול אחד מהחבילה שעשתה לנו בעיות. לאחר כשבוע קיבלתי בדואר תשובה שהחיתול נבדק ולא נמצא בו פגם. למכתב צורופו 30 ש"ח בתווי קניה כפיצוי. לדעתי זהו שירות לקוחות מצויין וראוי לשבח.
  • מחיר: במבצעים אנחנו רוכשים האגיס ב- 37-40 ש"ח.


פמפרס Active Baby

  • גזרה: גזרת החיתול דקה ומפתח הרגל שלה גדול יותר משל האגיס – לכן חשוב להקפיד בעת הסגירה שהחיתול עוטף את הרגל מצד אחד ומצד שני מאפשר לה לנוע בחופשיות. גם כאן היו לנו תאונות דליפה, בעיקר מהחלק האחורי של החיתול. בחיתול הזה הרשת שבשולי החיתול יותר גדולה מהרשת בהאגיס ומרכז הספיגה פחות צמוד (יותר אוורירי אך יש פחות חציצה בין העור לצרכים).
  • מגע: מעט נוקשה. אין תחושת "רשת" אך המגע מזכיר מגע של לבד.
  • סגירה: סקוטשים רב פעמיים מאוד נוחים לתפעול. המתיחה נמצאת בסקוטש עצמו, שזה מאוד נוח אם התינוק בעל גזרה דקה (כמו רעותי) אך לדעתי לתינוקות קצת יותר שמנמנים זה עלול להפעיל לחץ על איזור הבטן.
  • ספיגה: לחיתול יש מרכז ספיגה דק ורחב, לאורך כל החיתול. כושר הספיגה דומה לשל האגיס – 3-4 שעות זה בסדר גמור, אבל פמפרס מבטיחים מניעת רטיבות ל-12 שעות ולא מקיימים.
  • מחיר: 40 ש"ח במבצע.


פמפרס Premium

  • גזרה: גזרת החיתול זהה לשל פמפרס Active Baby.
  • מגע: מה שמייחד את פמפרס Premium היא רשת ההגנה שנמצאת על מרכז הספיגה. מגע הרשת מחוספס.
  • סגירה: גם כאן המתיחה היא בסקוטשים, אך כאן המתיחה קצת יותר "קלה".
  • ספיגה: לחיתול יש מרכז ספיגה דק ורחב אך הוא אינו מכסה את כל איזור הגב. כושר הספיגה לנוזל הוא מצויין והרשת אכן מפרידה בין עור התינוק לבין הצרכים, גם אחרי לילה. גם כאן היו תאונות דליפה, בעיקר מאיזור הגב.
  • מחיר: טרם ראיתי את החיתולים האלו במבצע, מחירם המלא הוא 55-65 ש"ח.


טיטולים
  • חיתול מאוד דומה להאגיס, של אותה חברה ואם אני מבינה נכון, שניהם מיוצרים באותו מקום. אפילו המספר הסידורי שנמצא על לשונית הסגירה מאוד דומה. מעבר לכך – גזרתי את שני החיתולים באמצע ושכבת הספיגה נראית זהה.
  • ההבדל היחיד לדעתי בין טיטולים לבין האגיס זה המגע – בטיטולים המגע מעט פחות נעים מבהאגיס.
  • מחיר: 30 ש"ח במבצע.


לסיכום, האגיס לדעתי מנצח בזירת הקרב הזו ולו רק בגלל המגע הנעים שלו שלדעתי מאוד חשוב (הרי מי מאיתנו היה הולך עם תחתונים שהמגע שלהם מחוספס ולא נעים?). במקום השני החיתול הכמעט זהה לו ממותג טיטולים ולאחר מכן פמפרס פרימיום היקר ופמפרס אקטיב בייבי.

באיזה חיתולים אתם משתמשים עבור האוצר שלכם?

6 תגובות:

  1. אני משתמשת רק בפמפרס אקטיב בייבי, לא קרו לי איתו מעולם תאונות דליפה והטיטול בעיניי הוא רך, נעים קל וגמיש ויושב בצורה מושלמת על עומריקי. הספיגה שלו גם פשוט מצוינת. ניסיתי גם את הפרימיום בתכלס אין שום הבדל חוץ מהמחיר ואת האגיס פחות אהבתי הטיטול נורא נוקשה ולא ישב עליו כמו שצריך, אם כבר האגיס אז במידות 4+ יש את האגיס פרידום שהם עדיפים לדעתי. את טיטולים לא ניסיתי עדיין.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מניחה שעניין הדליפות קשור למבנה של התינוק.
      הספיגה של פמפרס והאגיס מאוד דומה..
      אם לא אהבת את האגיס לא תאהבי גם את טיטולים (זה כמעט זהה)..

      מחק
  2. גם אני חסידשה של פמפרס! ביום אקטיב בייבי ובלילה פרימיום - אחרי הדליפות שהיו לנו עם האגיס אני לא חוזרת אליהם! יש שטוענים שיש הבדל בין בנים ובנות ולכן לבנות יותר מתאים X ולבנים Y אבל אני לא בטוחה כמה זה נכון

    השבמחק
  3. גם אני 'בוגרת' פמפרס בפעם השניה. יש גם בן ןגם בת וכרגע פמפרס ניצח אצל שניהם.
    אוטוטו פותחים בהליך הגמילה ונגיד לחיתולים להתראות.. עד הפעם הבאה.
    אחלה סיקור!!

    השבמחק
  4. מעניין מאוד. כשהייתי בהריון עם בני קניתי חומרי גלם לאפייה והעברתי את כל הזמן באפייה של דברים מתוקים כמו הטוסיק המתוק שלו

    השבמחק