יום ראשון, 19 בפברואר 2012

בוקר מתו"ק - בוקר של כיף


לאחרונה אני ורעותי השתתפנו בסדרת מפגשי בוקר מתו"ק (מגע תנועה וקול) בהנחיית מלכה בונקר.
לדברי מלכה: "המפגשים, עפ"י גישת "בייבי שיר", מסייעים בפיתוח הקשב וטיפוח והעצמת התקשורת בין תינוקות רכים לבין הוריהם ומטפליהם, באמצעות הקשר המוסיקלי".
מדובר בסדרה של ארבעה מפגשים, בכל מפגש משתתפות עד ארבע אמהות (ותינוקותיהן כמובן).
במהלך המפגש אנו לומדות דקלומים קצרים המשולבים בתנועה ובמגע עם התינוק וכמובן כהרגלן של נשים – ממשיכות לדבר עוד שעה לאחר מכן על נושאי חינוך וגידול ילדים.
אני חייבת לומר שהייתי מאוד סקפטית לגבי האפקטיביות של הסדנה והתוצאות שלה – הרי כל אמא שרה לתינוק שלה ועושה לו "התעמלות" קצת, אז מה הביג דיל?
נרשמתי לסדנה כי הייתי בעבר בסדנה אצל מלכה ("עיסוי תינוקות") ומאוד נהננו, אז החלטתי להמשיך את הרצף, זה כמובן מאוד נחמד לצאת קצת מהבית ולפגוש עוד אמהות בחופשת לידה.

כבר מהמפגש הראשון שמתי לב לתגובה של רעותי: היא הגיבה לדקלומים בחיוכים ובקולות מצחיקים ובעיקר – במשך חצי שעה היא היתה מרוכזת וקשובה, שזה המווון עבור תינוקת בת חודשיים וחצי.
היא נרדמה מיד אחרי המפגש הראשון – ההתעמלות למוח כנראה עייפה אותה.
בתום המפגש קיבלנו DVD עם הדקלומים – יש להשתמש ב-DVD רק על מנת להזכר במילים ובלחן ולא להשמיע אותו לתינוק בבית כי הרעיון הוא להתחבר לקולה של אמא.

בבית לימדתי את בעלי ואת סבא וסבתא את הדקלומים כדי שיוכלו גם הם לעניין ולסקרן את רעותי ואנו מקפידים לדקלם איתה כמה שיותר – קשה לי להעיד על איכות התקשורת בינינו לבין רעותי, אבל השיטה הזו עושה פלאים ליכולת הריכוז שלה וכמובן סוחטת ממנה עוד כמה חיוכים וצחקוקים.
דבר נוסף – מלכה המליצה לדקלם להם במהלך חיסונים על מנת שיעברו זאת בקלות, כמובן שלא האמנתי שחיסון יכול לחלוף ללא בכי וטרם ניסיתי זאת בעת חיסון, אבל כן ניסיתי במהלך שאיבת נזלת – הליך שרעותי שונאת בלשון המעטה ובד"כ בוכה תוך כדי – היא באמת לא שמה לב שאני שואבת לה נזלת – היא עד כדי כך מרוכזת בדקלום.

לסיכום, אני ממליצה בחום להרשם לסדנת "בוקר מתו"ק" – אצלנו זה עובד מצויין!

הבהרה: הפוסט מתאר את דעתי הכנה, על הסדנה שילמתי במיטב כספי.

תגובה 1: