יום ראשון, 19 בפברואר 2012

איך בוחרים מטפלת?

בחודשים האחרונים כל מה שעשיתם היה לטפל ולדאוג לתינוק הקטן שנולד - להכיר כל ציוץ שלו, להבין מתי הוא עייף / רעב / דורש החלפה, מה גורם לו לחייך ולצחוק, איזה רעשים מפריעים לו ועוד הרבה הרבה מאפיינים.
ועכשיו הגיע הזמן לחזור לעבודה ולשכן את התינוק הרך הזה אצל מטפלת שלא הוא ולא אתם מכירים.



איפה מחפשים מטפלת?


אפשר לבקש המלצות (וגם פסילות) מהורים אחרים, אפשר לסייר בפורומים באינטרנט ולבקש המלצות, לסייר בפארקים קרובים ולאתר מטפלות שמטיילות עם ילדים קטנים - ככה יש גם אפשרות לבחון את היחס שלהן לילדים.



מטפלת - ראיון עבודה

חשוב מאוד לא להתבייש ולשאול את כל השאלות שחשובות לכם.
להלן הקריטריונים שלי (לא לפי סדר חשיבות):
  • איזור מגורים - חשוב שיהיה קרוב לבית או קרוב למקום העבודה.
  • המלצות קודמות - חשוב לבקש מהמטפלת שתפנה אתכם למשפחות שבילדיהן היא טיפלה ולשאול אותן גם ממה הם היו פחות מרוצים.
  • שעות עבודה - האם השעות גמישות? תשלום עבור שעות נוספות.
  • ימי חופש - רצוי לסכם מראש על מס' ימי חופש, סדרי עבודה בערבי חג / חול המועד ועוד.
  •  תשלום
  • כמות ילדים - בכמה ילדים היא מטפלת? לשים לב שהרבה מהמטפלות הן סבתות לנכדים קטנים, כשהנכדים חולים הם הרבה פעמים נשארים עם סבתא ועלולים גם לגזול תשומת לב וגם להדביק את הילדים בהם היא מטפלת.
  • טיולים - האם היא מטיילת עם הילד בחוץ כל יום? האם יש לה גינה?
  • מהו סדר היום? 
  • הקניית הרגלים - האם היא שומרת על ההרגלים שהקנתם לילד? (למשל: אנחנו הרגלנו את רעותי להרדם לבד במיטה, אם המטפלת תתחיל להרדים בידיים או בעגלה, ההרגל ירד לטמיון), האם היא יודעת להקנות לו הרגלים?
  • רמת הניקיון בבית - תסתכלו על הרצפה, על השיש, על ניקיון הכיור עצמו (מעיד על רמת הניקיון שלה), על הציפורניים שלה - מסודרות או מגעילות.
  • פינת החתלה - איפה היא מחתלת את התינוק? היא מנגבת עם מגבונים או שוטפת את הטוסיק עם כל החלפה? האם יש משטח החתלה משותף לכל הילדים (ממש ממש לא מומלץ)? איפה הילדים האחרים נמצאים כשהיא מחתלת ילד? האם היא בקשר עין איתם?
  • טלויזיה - האם הילדים נמצאים כל היום מול הטלויזיה? אל תתביישו לדרוש שהטלויזיה לא תהיה דלוקה.
  • עישון - האם היא מעשנת? אם כן, אז האם היא מעשנת בתוך הבית? אם היא מעשנת רק בחוץ אז איפה הילדים בזמן שהיא מעשנת? מישהו אחר מעשן בבית?
  • רמת השפה שלה - עברית תקינה? חשוב לזכור שהילדים שלנו לומדים ממנה גם לדבר.
  • לימוד הילד - האם היא יושבת ומשחקת עם הילדים או רק "מטפלת" בהם? האם היא תעודד זחילה / התהפכות / התיישבות?
  •  ציוד - יש לה צעצועים / לול בבית או שצריך להביא לה את כל הציוד?
  • אוכל - האם היא מבשלת את האוכל לילד? אם כן אז מתי היא מבשלת? מה היא מבשלת? תנאי כשרות?
  • שינה - איפה הילד ישן? האם זה בטיחותי?
  • ילד חולה - כאשר הילד לבד אצל מטפלת: מה קורה אם הילד חולה? האם היא מקבלת גם ילד עם חום ומעניקה לו את הטיפול התרופתי לפי ההנחיה של ההורים או שהיא לא מוכנה לקבל ילד חולה.

מקווה שהצלחתי לכסות את רוב הנושאים...ומה איתכם? יש דברים שאהבתם / לא אהבתם במיוחד במטפלת שלכם?

7 תגובות:

  1. היי, גם לי יש תינוקי קטן ואני הייתי בדיוק באותה ההתלבטות לפני כחודשיים.
    חשוב לי לציין שאת ההמלצות עדיף לקבל מאנשים אחרים ולא לבקש ממנה שתתן שמות של הורים - הרי היא תתן לך רק אנשים שהיו מרוצים. הכי טוב- לקבל המלצה על מטפלת (רצוי ממישהו שסומכים עליו)ואז לקבוע איתה ראיון.
    בכל אופן בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)
      את צודקת - באמת עדיף לקבל המלצות ממישהו שאת מכירה, אבל לא תמיד זה אפשרי.
      אצלי לדוגמא, יש המלצות מחברים וממכרים אבל המטפלות לא עומדות בקריטריונים שהצבנו - או שהן עובדות רק עד 16:00 או שהן לוקחות יותר משני ילדים.
      יש לך המלצה למטפלת טובה באיזור ב"ש?

      מחק
    2. לצערי לא... אבל אשמח לברר לך :)
      אני בסוף רשמתי אותו לפעוטון והאמת אני מרוצה עד הגג (חוץ ממתי שהוא חולה אבל אז גם ככה אין כמו אמא...)- אגב אני מהשפלה...
      ושכחתי - מזל טוב על הבלוג החדש והתינוקת - שיהיה בהצלחה

      מחק
  2. אם יכולתי להשאר איתה בבית עוד כמה שבועות הייתי בהחלט נשארת..
    מצאתי מטפלת בעקרון..אבל אף פעם אי אפשר להיות בטוחים..
    חבל שהסבתות עובדות...

    השבמחק
  3. אין מה לעשות מדובר באוצר הכי יקר לנו... זה לא פשוט אבל זה רק ילך ויהיה קל יותר.
    אני הייתי אצל עשרות מטפלות במשפחתונים ובגנים ולמען האמת לא הייתי מרוצה לחלוטין מאף אחת... הלוואי ויכולתי להשאיר אותו עוד קצת אצל סבתא. בסוף נאלצתי להפשר ואני מקווה שמחר נתחיל ויהיה בסדר.
    רק חשוב לי לומר בנוגע להמלצות לכל אחת אמא יש את הקרטריונים שלה ולא תמיד הם דומים לשל אמא אחרת אפילו אם זו האישה שאת הכי סומכת עליה בעולם. לכן חשוב מאוד גם אם את מקבלת המלצה ממישהי שאת סומכת עליה "בעיניים עצומות" לא להיות שאננה ולבדוק אותה היטב על פי הקרטריונים שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שהמלצות צריך לקחת בערבון מוגבל..
      ואין כמו סבתא....

      מחק